پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118188
قيمت‌هاي جديد خودرو براي دولت پذيرفتني نيست/يارانه پرُدرآمدها طبق قانون قطع مي‌شود
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1753

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت ظهر امروز در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز هيات دولت با استقبال رئيس‌جمهور از بيانات مهم و راهگشاي مقام معظم رهبري بر گردهمايي مسئولان نظام آغاز و از حمايت صريح و قاطع مقام معظم رهبري از دولت صميمانه قدرداني شد.

 

وي تصريح کرد: در اين راستا دولت عزم قوي خود را براي پيگيري جدي رهنمودهاي رهبري به ويژه سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي و برخورداري از ظرفيت‌هاي داخلي براي خروج از رکود به ويژه ظرفيتي که در صنعت و معدن و کشاورزي وجود دارد اعلام کرد.

 

 

سخنگوي دولت يادآور شد: در اولين اقدام در هيات امناي صندوق توسعه ملي که با رياست رئيس‌جمهور تشکيل شد مصوباتي براي خروج از رکود با تاکيد بر ظرفيت‌هاي داخلي تصميم‌گيري شد.

 

 

وي با تاکيد بر اينکه 4 ميليارد دلار براي طرح‌هاي فارس جنوبي اختصاص يابد گفت: 4 ميليارد دلار براي احداث نيروگاه‌ها، 3 ميليارد دلار براي صنايع بالادستي نفت، 2 ميليارد دلار براي فعال کردن چرخه توليد فولاد، 2 ميليارد دلار پالايشگاه‌ها و پتروشيمي، يک ميليارد دلار براي حمل و نقل و 500 ميليون دلار براي بخش کشاورزي که با 4 ميليارد دلاري که براي احياي اراضي و مهار آب‌هاي مرزي اختصاص يافت مجموعا 5/4 ميليارد دلار است.

 

 

نوبخت با بيان اينکه براي ساير صنايع نيز يک ميليارد و 600 ميليون دلار اختصاص يافت تصريح کرد: اميدواريم با اين شرايط از رکود خارج شويم؛ همچنين 210 ميليارد تومان براي جبران خسارات ناشي از عدم کشت به کشاورزان حوزه زاينده‌رود و تامين آب شهري و روستايي استان سيستان و بلوچستان اختصاص يافت. سخنگوي دولت همچنين يادآور شد: 150 ميليارد تومان براي تامين آب شهري و روستايي سيستان و بلوچستان، 70 ميليارد تومان براي مقابله با خشکسالي در استان لرستان، 10 ميليارد تومان براي آسفالت راه‌هاي مناطق مرزي آذربايجان غربي، 80 ميليارد تومان براي اقدامات پيشگيرانه در جلوگيري از سيل در استان گلستان و 72 ميليارد تومان براي اقدامات پيشگيرانه وقوع سيل در مازندران اختصاص يافت.

 

 

وي تصريح کرد: همچنين براي خريد هواپيماي مجهز به اف‌اي‌اس 54 ميليارد تومان به سازمان هواپيمايي کشوري اختصاص يافت.

 

 

وي همچنين اظهار داشت: لايحه جامع وکالت و مشاوره حقوقي با تاکيد بر استقلال کانون وکلا به تصويب رسيد.

 

 

وي با بيان اينکه براي فعال شدن صنايع کوچک در کشور و 81 هزار واحد توليدي پيشنهاد شد که 10 هزار ميليارد تومان به صورت تسهيلات و به تناسب نياز به آنها داده شود افزود: پيش‌بيني شده 193 هزار فرصت شغلي را بتوانيم در ماه‌هاي آينده ايجاد کنيم.

 

 

سخنگوي دولت بر همين اساس گفت: اميدواريم بعد از مهار نسبي تورم بتوانيم کشور را از رکود خارج کنيم و تمام تلاش دولت اين است با ظرفيت‌هاي داخلي و موجود نظام بتوانيم به توسعه کشور بپردازيم و اين مي‌تواند پيامي به تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي و فراتر از آن طرف‌هاي مقابل باشد که ايران با توان داخلي خود مثل گذشته مي‌تواند مسير کشور را طي کند.

 

 

 

نوبخت درباره افزايش نرخ قيمت خودرو با تصويب شوراي رقابت اظهار داشت: با توجه به مصاحبه‌هاي قبلي از سوي دولت، دولت با هرگونه افزايش قيمت مخالف است با توجه به اينکه صنعت خودرو از تحريم خارج شده و دولت براي تامين ارز مورد نياز اجازه داده از ارز مبادله‌اي که قيمت ارزان‌تري دارد استفاده شود. انتظار اين بود خودروسازان خبر افزايش کيفيت را به دولت بدهند.

 

 

سخنگوي دولت با تاکيد بر اينکه شوراي رقابت پيام دولت را دريافت کرده بود تصريح کرد: در جلسه امروز هم آقاي روحاني مراسم تکدر خود را اعلام کرد و انتظار است شاهد بهبود وضعيت خودروها باشيم نه افزايش قيمت؛ از اين‌رو بحث‌هايي صورت گرفت و قرار شد بررسي مجدد صورت گيرد تا از افزايش قيمت خودرو جلوگيري کنيم.

 

 

وي با اشاره به وارد کردن خودروهاي با کيفيت و ارزان خارجي يادآور شد: اينکه از يکسو واردات را منع و از سوي ديگر خودروسازها هر قيمتي را که بخواهند بر خودروها بگذارند پذيرفتني نيست البته مي‌دانيم که هزينه‌ها هم بالا است.

 

 

نوبخت در ادامه سخنان خود اظهار داشت: معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور از سوي دولت مامور به تهيه برنامه براي شرايط بدبينانه که تحريم‌ها اضافه يا تشديد شود است تا دولت خود را با آن برنامه تجهيز کند.

 

 

نوبخت در پاسخ به سوالي درباره برنامه دولت براي بسترسازي رشد علمي کشور يادآور شد: برنامه ششم توسعه بر پايه اقتصادي مقاومتي با توليد رقابتي و دانش‌بنيان در حال تهيه و تنظيم است و اين برنامه براي بسترسازي همه دستگاه‌هايي است که بتوانند به افزايش بهره‌وري از طريق فناوري نوين تلاش کنند.

 

 

وي ادامه داد: با توجه به اينکه در سند چشم‌انداز 20 ساله بايد به جايگاه اول منطقه در زمينه اقتصادي، فناوري و علم برسيم بايد دانش را به بنيان همه فعاليت‌هاي کشور تزريق کرد.

 

 

نوبخت اضافه کرد: اينکه چه سان بتوان از اقتصاد دانش‌بنيان استفاده کرد نيازمند برنامه‌اي است که برنامه ششم در همين راستا است.

 

 سخنگوي دولت در پاسخ به اين سوال که آيا همچنان آقاي ابوطالبي به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل معرفي شده است گفت: ابوطالبي همچنان فرد معرفي شده از سوي دولت است و همه پيگيري‌هاي قانوني نيز در حال انجام است و اميدواريم اين اقدامات دولت درخصوص اقدام غيرمنطقي و حقوقي دولت آمريکا اثربخش باشد.

 

 

سخنگوي دولت درباره بنزين وارداتي نيز خاطرنشان کرد: در حال حاضر کيفيت بنزين ما بالاست و با کيفيت يورو 4 وارد و توليد مي‌کنيم و هر فراورده‌اي با استانداردهاي مورد تاييد نظام سازگاري نداشته باشد متوقف مي‌کنيم.

 

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن محکوم کردن فعاليت تروريستي داعش نسبت به مردم مسلمان عراق تاکيد کرد: حملات وحشيانه صهيونيست‌ها به فلسطيني‌ها و نواز غزه مواضع خود را مبني بر محکوميت اين موارد اعلام مي‌کنيم و هر آنچه با رايزني با کشورهاي همسايه و مسلمان براي دولت مقدور باشد از اين ديپلماسي فعال استفاده مي‌کند.

 

 

وي در پاسخ به سوالي درباره نظارت يک ماهه مجلس بر عملکرد وزير علوم و همچنين خواست برخي از نمايندگان در ممنوع‌التصوير کردن شخصيت‌هاي سياسي نوع تعامل دولت و مجلس را چطور ارزيابي مي‌کنيد گفت: اگر به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در گردهمايي مسئولان نظام استناد کنيم ايشان تصريح کردند که قوا با هم تعامل داشته باشند انتظارمان اين است نمايندگان در جايگاه قانوني خود آنچه را که بايد انجام دهند اما اين نافي فعاليت دستگاه‌هاي اجرايي نسبت به چيزهايي که تشخيص مي‌دهند به نفع مردم و کشور است نخواهد بود.

 

 

وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين نظارت بر اقدامات وزير علوم نافي استقلال وي نيست گفت: وزير علوم براساس آنچه براي دانشگاه‌ها و محيط آموزشي نياز است انجام مي‌دهد حال اگر رايزني صورت گيرد مانع مسئوليتي که وزير علوم دارد نبوده و شجاعانه در چارچوب قانون با توجه به هنجار جمهوري اسلامي ايران کار را انجام مي‌دهد.

 

 

نوبخت در پاسخ به سوالي درباره هدفمندي يارانه‌ها نيز خاطرنشان کرد: ما وظيفه قانوني داريم که به متقاضيان نيازمند يارانه بدهيم اما وقتي 70 ميليون نفر ثبت‌نام کرده و خود را متقاضي نيازمند ميدانند براي راستي‌آزمايي و حفظ کرامت مردم معتقديم بايد شفافيت بيشتري داشته باشيم.

 

 وي اضافه کرد: کار خود را بر استفاده از 40 پايگاه اطلاعاتي آغاز کرده و تعدادي را شناسايي کرده‌ايم که برخي نيز در پرداخت يارانه‌هاي آينده مورد توجه خواهد بود.

 

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه گفته شده بود کساني که ثبت‌نام نمي‌کنند داراي امتيازاتي باشند اما ظاهرا اين امر صورت نگرفته است گفت: با توجه به جلسات ستاد ما اين افراد را شناسايي کرده‌ايم و علاوه بر قدرداني رئيس‌جمهور و هيات وزيران کاهش هزينه درمان براي افراد نيازمند و همه مردم صورت مي‌گيرد.

 

 نوبخت در ادامه خاطرنشان کرد: يارانه توليد را حتما خواهيم داد و در جلسات کارشناسي مبالغ توليد را که به صنعت، کشاورزي اختصاص يابد بررسي مي‌کنيم و اينها نيازمند کارهاي کارشناسي دارد.

 

 وي همچنين درباره بازي فوتبال ايران و آمريکا نيز اظهار بي‌اطلاعي کرد.

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html